تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 22:34
16 بازدید
کد خبر : 73384

آغاز سنجش سلامت نوآموزان کرمانشاهی از امروز

آغاز سنجش سلامت نوآموزان کرمانشاهی از امروز

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در پایگاه های سنجش سلامت استان از امروز(ششم تیر)خبر داد. مجید یزدان‌پناه در آیین افتتاح پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی، در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی ۲۳ پایگاه ثابت، ۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی برای سنجش سلامت نوآموزان

آغاز سنجش سلامت نوآموزان کرمانشاهی از امروز

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در پایگاه های سنجش سلامت استان از امروز(ششم تیر)خبر داد.

مجید یزدان‌پناه در آیین افتتاح پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی، در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی ۲۳ پایگاه ثابت، ۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی برای سنجش سلامت نوآموزان استان، اظهار کرد: این پایگاه ها بر اساس نوبت های از قبل اعلام شده از امروز (ششم تیر) کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی را انجام خواهند داد.

یزدان‌پناه با اشاره به ادامه دار بودن  کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس‌اولی در پایگاه های سنجش سلامت استان تا پایان مرداد، ادامه داد: پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۳ هزار نوآموز کلاس اولی راهی مدارس استان شوند که بجز پنج هزار نفری که سال گذشته در ارزیابی های سنجش سلامت شرکت کرده اند و نیازی به مراجعه مجدد ندارند، مابقی کلاس اولی ها باید برای انجام کارهای مرتبط با سنجش سلامت بر اساس نوبت های از قبل اعلام شده به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند.

یزدان پناه با اشاره به فعالیت بالغ بر ۲۵۰ نفر در پایگاه های سنجش سلامت استان، گفت: تلاش می شود تا کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در پایگاه های سنجش سلامت انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به انجام کار سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی از شهریور ماه، ادامه داد: پیش بینی می شود تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید کار سنجش سلامت ۱۲ هزار نوآموز پیش دبستانی هم در استان انجام شود.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم  شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم با اشاره به اهمیت سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه، گفت: طرح سنجش سلامت با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش اجرا می شود.

شکیبا با بیان اینکه نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و … مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت، ادامه داد: همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید، نوآموز جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می کند.

شکیبا با درخواست از والدین برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی هنگام مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت، گفت: توصیه می شود والدین در روز و ساعت تعیین شده که از سوی پایگاه سنجش به آنان اعلام شده در محل حضور یابند و فقط یک نفر جهت همراهی نوآموز کافی است تا از تجمع در محل سنجش پیشگیری شود.

وی ادامه داد:  استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محل سنجش توسط نوآموز و همراه او الزامی می باشد و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: توصیه می شود خانواده ها هنگام مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت ترجیحا از خوردن و آشامیدن در محل پایگاه سنجش خودداری کرده و در صورت نیاز از بطری آب معدنی و لیوان یکبار مصرف شخصی استفاده کنند.

وی تاکید کرد:  چنانچه همراه نوآموز یا خود نوآموز دارای علایم مشکوک به کرونا بود و یا اینکه مورد مثبت قطعی بود، مدیر یا منشی پایگاه سنجش را بصورت تلفنی در جریان گذاشته و پس از پایان دو هفته قرنطینه و با نوبت دهی مجدد مراجعه کند.

وی یادآوری کرد: پایگاه های سنجش براساس پروتکل های بهداشتی گندزدایی می شوند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط عوامل اجرایی سنجش مورد توجه ویژه می باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.