تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 18:53
139 بازدید
کد خبر : 208295

Googlebot چگونه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را مدیریت می کند؟

Googlebot چگونه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را مدیریت می کند؟

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و به نقل از بزرگ اندیشان در پی شیوع روزافزون محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، یک پرسش از مارتین اسپلیت گوگل در مورد سازگاری مکانیسم‌های خزیدن و رندر Googlebot با این روند مطرح شد. پاسخ Splitt روند جالب نحوه مدیریت محتوای تولید شده توسط هوش

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و به نقل از بزرگ اندیشان در پی شیوع روزافزون محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، یک پرسش از مارتین اسپلیت گوگل در مورد سازگاری مکانیسم‌های خزیدن و رندر Googlebot با این روند مطرح شد.

پاسخ Splitt روند جالب نحوه مدیریت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی توسط گوگل را روشن می کند و جنبه حیاتی کنترل کیفیت را برجسته می کند.

 

چگونه Googlebot صفحات وب را زنده می کند

عمل رندر صفحه وب را می توان به یک پازل تشبیه کرد. این شامل ادغام چندین عنصر – HTML، تصاویر، CSS و جاوا اسکریپت است – که دانلود شده و در مرورگر جمع می شوند تا یک صفحه وب کامل را تشکیل دهند.

 

در روشی مشابه، خزنده سخت‌گیر Google، معروف به Googlebot، این مؤلفه‌های یکسان – HTML، تصاویر، CSS، و فایل‌های جاوا اسکریپت را واکشی می‌کند تا صفحه وب را با دقت کامل ارائه دهد.

 

نحوه مدیریت Deos Googlebot با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به همان شیوه ای که با هر محتوای دیگری برخورد می کند. محتوا را بر اساس ارتباط و کیفیت آن می خزند و نمایه می کند. با این حال، Googlebot ممکن است در درک زمینه و هدف محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با چالش هایی روبرو شود که می تواند بر رتبه بندی جستجوی آن تأثیر بگذارد.

 

در یک وبینار جذاب با عنوان «کاوش در هنر رندرینگ»، مارتین اسپلیت گوگل، بینش های تخصصی خود را ارائه کرد. این رویداد آموزشی توسط دودا، نامی مشهور در صنعت سازماندهی شد.

 

یک سوال مرتبط از مخاطبان مطرح شد و در مورد اینکه آیا افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند به طور بالقوه بر قابلیت‌های رندر Google در طول فرآیند خزیدن تأثیر بگذارد یا نه.

 

مارتین اسپلیت نه تنها به این نگرانی پرداخت، بلکه به فرآیند پیچیده ارزیابی کیفیت صفحه وب توسط گوگل در طول زمان خزیدن نیز پرداخت. او در ادامه اقدامات بعدی انجام شده توسط گوگل را پس از تصمیم گیری در مورد کیفیت مورد بحث قرار داد.

این سوال روشنگر توسط کسی جز آمون جانز مطرح نشد و در طول وبینار توسط اولریکا وایبرگ بیان شد.

 

سوال اینجاست:

 

بنابراین، ما یکی از آمون نیز داریم، و این چیزی است که در مورد آن زیاد صحبت شده است.

 

من آن را بسیار می بینم.

 

آنها گفتند، تولید محتوا به دلیل هوش مصنوعی افزایش می یابد و بارهای فزاینده ای در خزیدن و رندر ایجاد می کند.

 

آیا این احتمال وجود دارد که فرآیندهای رندرینگ باید ساده شوند؟

 

به نظر می‌رسد که آمون کنجکاو است که بفهمد آیا روش‌های منحصربه‌فردی برای رسیدگی به درخواست‌های خزیدن و رندر تقویت‌شده مرتبط با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اجرا می‌شود یا خیر.

 

مارتین اسپلیت پاسخ داد:

 

“نه، من اینطور فکر نمی کنم، زیرا بهترین حدس من این است…”

 

مارتین در مورد چالشی که سئوکاران با تشخیص محتوای هوش مصنوعی دارند بحث می کند.

 

مارتین ادامه داد:

 

بنابراین، ما در حال انجام تشخیص کیفیت یا کنترل کیفیت در چندین مرحله هستیم، و اکثر محتوای S****Y لزوماً به جاوا اسکریپت نیاز ندارند تا به ما نشان دهند که چگونه S****Y است.

 

بنابراین، اگر قبلا متوجه شدیم که محتوای S****Y است، سپس از رندر صرف نظر کنیم، نکته چیست؟

 

اگر ببینیم، بسیار خوب، به نظر می رسد مطلق است.. ما می توانیم مطمئن باشیم که این یک مزخرف است، و جاوا اسکریپت ممکن است فقط مزخرفات بیشتری اضافه کند، سپس خداحافظ.

 

اگر یک صفحه خالی است، ممکن است مانند آن باشیم، نمی دانیم.

 

مردم معمولاً صفحات خالی را در اینجا قرار نمی دهند، بنابراین بیایید حداقل سعی کنیم رندر کنیم.

 

و سپس، وقتی رندر با مزخرفات برمی‌گردد، ما می‌گوییم، بله، خوب، به اندازه‌ی کافی منصفانه، این تلخ بوده است.

 

بنابراین، این در حال حاضر اتفاق می افتد. این چیز جدیدی نیست.

 

هوش مصنوعی ممکن است مقیاس را افزایش دهد، اما آنقدر تغییر نمی کند. رندر اینجا مقصر نیست.»

 

تشخیص کیفیت برای هوش مصنوعی اعمال می شود

برخلاف آنچه که انتظار می رفت، مارتین اسپلیت تصریح کرد که گوگل از تشخیص هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل محتوا استفاده نمی کند.

 

بیانیه او نشان داد که گوگل از تشخیص کیفیت در مراحل مختلف ارزیابی محتوا استفاده می کند.

 

این مکاشفه به ویژه در پرتو مقاله ای که توسط مجله موتورهای جستجو منتشر شده است که در مورد الگوریتم تشخیص کیفیت با قابلیت شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با کیفیت پایین بحث می کند، بسیار جذاب است.

 

جالب اینجاست که این الگوریتم در ابتدا برای هدف قرار دادن محتوای تولید شده توسط ماشین غیر استاندارد طراحی نشده بود. با این حال، مشاهده شد که الگوریتم به طور مستقل چنین محتوایی را شناسایی می کند.

 

عملکرد این الگوریتم با سیستم محتوای مفید منتشر شده گوگل مطابقت دارد. این سیستم به طور هدفمند مهندسی شده است تا محتوایی را که به طور واقعی توسط انسان ها نوشته شده است، تشخیص دهد.

 

تفسیر روشنگر درباره الگوریتم محتوای مفید گوگل مستقیماً از دنی سالیوان آمده است،

“…ما در حال ارائه یک سری پیشرفت‌ها برای جستجو هستیم تا یافتن محتوای مفید ساخته شده توسط و برای افراد برای افراد آسان‌تر شود.”

 

جالب اینجاست که او فقط یک بار به محتوایی که توسط انسان ها نوشته شده است اشاره کرد. اعلام سیستم «محتوای مفید» او این مرجع را سه بار مشاهده کرد.

این الگوریتم که به طور مبتکرانه طراحی شده است، نه تنها محتوای تولید شده توسط ماشین ها را شناسایی می کند، بلکه به عنوان یک آشکارساز برای محتوای کلی با کیفیت پایین عمل می کند.

 

محققان مشاهده می کنند:

“این مطالعه نشان می دهد که آشکارسازهایی که برای تمایز بین متن نوشته شده توسط انسان و ماشین آموزش دیده اند، می توانند کیفیت زبان صفحات وب را به طور دقیق پیش بینی کنند و عملکرد بهتری نسبت به طبقه بندی کننده هرزنامه نظارت شده استاندارد داشته باشند.”

 

بازگشت به آنچه مارتین اسپلیت گفت:

 

«…ما در حال انجام تشخیص یا کنترل کیفیت در چند مرحله هستیم…

 

بنابراین، این در حال حاضر اتفاق می افتد. این چیز جدیدی نیست.

 

هوش مصنوعی ممکن است مقیاس را افزایش دهد، اما آنقدر تغییر نمی کند.

 

با تفسیر دیدگاه مارتین، به نظر می رسد که:

 

  1. گوگل از تشخیص کیفیت هم برای محتوای انسانی و هم برای محتوای هوش مصنوعی استفاده می کند
  2. هیچ چیز جدیدی برای محتوای هوش مصنوعی اعمال نشده است 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.