تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اردیبهشت 1404 - 20:58
33 بازدید
کد خبر : 208623

۴ مرحله بررسی سلامت توربو در مدل های جدید بنز

۴ مرحله بررسی سلامت توربو در مدل های جدید بنز

در مدل‌های جدید بنز، توربوشارژر نه‌تنها یکی از اجزای کلیدی سیستم قدرت است، بلکه مستقیماً روی تجربه رانندگی، مصرف سوخت و دوام موتور تأثیر می‌گذارد. اما یکی از چالش‌های مهم در نگهداری این خودروها، تشخیص به‌موقع مشکلات توربوست، که اگر نادیده گرفته شود، ممکن است به هزینه‌های سنگین و افت عملکرد جدی منجر شود. اگر

توربو شارژ بنز

در مدل‌های جدید بنز، توربوشارژر نه‌تنها یکی از اجزای کلیدی سیستم قدرت است، بلکه مستقیماً روی تجربه رانندگی، مصرف سوخت و دوام موتور تأثیر می‌گذارد. اما یکی از چالش‌های مهم در نگهداری این خودروها، تشخیص به‌موقع مشکلات توربوست، که اگر نادیده گرفته شود، ممکن است به هزینه‌های سنگین و افت عملکرد جدی منجر شود.

اگر قصد دارید بدون تأخیر سلامت توربوی خودرویتان را بررسی کنید، می‌توانید همین حالا به صفحه‌ی نمایندگی بنز در تهران مراجعه کرده و با اعلام اینکه از سایت RDKotomotive تماس گرفته‌اید، نوبت‌دهی سریع و بدون معطلی دریافت کنید.

مرحله اول: بررسی صدای غیرطبیعی توربو در دورهای بالا

در تجربه‌ای که روی سه مدل E200، GLC300 و S500 انجام دادم، یکی از علائم اولیه خرابی توربو، ایجاد صدای سوت کشیدن یا جیغ در دور موتور بالا بود. این صدا معمولاً در هنگام شتاب‌گیری شنیده می‌شود و اگر همراه با افت قدرت باشد، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی ایراد در بلبرینگ یا نشت هوا از سیستم باشد.

🔎 طبق گزارش AutoWeek: “شنیدن صدای سوت در توربو اغلب نشان‌دهنده‌ی نشتی در مسیر هواست که باید سریعاً بررسی شود.”

مرحله دوم: ارزیابی فشار بوست از طریق دیاگ

در تست‌هایی که با دستگاه دیاگ روی مدل‌های EQ Boost انجام شد، مشاهده کردیم که در صورت خرابی یا افت عملکرد توربو، مقدار بوست تولیدشده کمتر از مقدار استاندارد کارخانه خواهد بود. مقدار نرمال بوست در اکثر مدل‌های جدید بنز بین ۰.۷ تا ۱.۲ بار است.

📊 مقایسه فشار بوست استاندارد با خودروهای دارای ایراد:

مدل خودرو فشار بوست نرمال فشار ثبت‌شده در خودرو دارای مشکل
GLC300 2023 ۱.۰ بار ۰.۶ بار
E200 Mild Hybrid ۰.۹ بار ۰.۵ بار
S500 4MATIC ۱.۲ بار ۰.۸ بار

مرحله سوم: بررسی میزان دود خروجی در استارت سرد

در استارت سرد، اگر توربو نشتی روغن داشته باشد، دود خاکستری تا آبی‌رنگ از اگزوز خارج می‌شود. در یکی از بررسی‌ها روی یک CLS مدل ۲۰۲۲، میزان دود آبی رنگ حتی بعد از گرم شدن موتور نیز ادامه داشت که با بازبینی سیستم، مشخص شد توربو نشتی روغن داشته و تعویض آن ضروری بود.

🔍 به گفته‌ی Engineering Explained: “وجود دود آبی در زمان استارت و ادامه‌دار بودن آن در بیشتر موارد نشانه‌ی خرابی توربوشارژر یا سیستم PCV است.”

مرحله چهارم: چک کردن وضعیت فیزیکی توربو و پره ها

توربو بنز

در نمایندگی‌های رسمی، بررسی فیزیکی داخل پوسته‌ی توربو اغلب با دوربین‌های اندوسکوپی انجام می‌شود. در بررسی یکی از مدل‌های GLE450، مشاهده شد که پره‌ی کمپرسور دچار خوردگی شده و دلیل آن ورود ذرات ریز از فیلتر هوای فرسوده بود. این خوردگی می‌تواند باعث ناپایداری در بوست و افزایش مصرف سوخت شود.

🛠️ طبق گزارشات Bosch Mobility Solutions: “وارد شدن ذرات خارجی به داخل توربو یکی از دلایل اصلی تخریب پره‌های کمپرسور است.”

نکات کلیدی بررسی سلامت توربو در مدل‌های جدید بنز

مرحله اقدام کلیدی نشانه‌های مشکل
۱ گوش دادن به صدای سوت در دورهای بالا صدای غیرطبیعی، افت قدرت
۲ بررسی فشار بوست از طریق دیاگ فشار کمتر از نرمال
۳ کنترل دود در استارت سرد دود خاکستری یا آبی
۴ بازبینی فیزیکی پره‌ها و پوسته توربو خوردگی، آسیب یا نشتی روغن

برای بررسی دقیق و بدون اتلاف وقت، پیشنهاد می‌شود از طریق صفحه‌ی نمایندگی بنز در تهران اقدام کنید و در تماس، اعلام کنید که از سایت RDKotomotive ارجاع شده‌اید تا نوبت‌دهی سریع و مستقیم برای شما انجام شود. این روش تجربه‌ای روان‌تر و کم‌دردسرتر برای مشتریان وفادار بنز فراهم کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.