همه چیز درباره ثبت شرکت
امروزه بسیاری از افراد دارای سرمایه و تخصص کافی به راه اندازی استارتاپ و شرکت روی آورده اند، اما راه اندازی استارتاپ و شرکت کار ساده و راحتی نیست. یکی از کارهایی که قبل از اقدام به راه اندازی استارتاپ باید در نظر بگیرید، ثبت شرکت تان به صورت قانونی است. در واقع، با کمک
امروزه بسیاری از افراد دارای سرمایه و تخصص کافی به راه اندازی استارتاپ و شرکت روی آورده اند، اما راه اندازی استارتاپ و شرکت کار ساده و راحتی نیست. یکی از کارهایی که قبل از اقدام به راه اندازی استارتاپ باید در نظر بگیرید، ثبت شرکت تان به صورت قانونی است. در واقع، با کمک گرفتن از افراد متخصص باید مراحل حقوقی و اداری مربوط به ثبت شرکت را طی کنید. تمامی مراحل صفر تا صد پروسه ثبت شرکت را می توانید به شرکت نستوه بسپارید.
تأسیس شرکت
چرا باید شرکت خود را ثبت کنید؟
ثبت کسب کار، گامی هوشمندانه برای موفقیت کسب و کارهای کوچک است. انواع ثبت شرکت شامل شرکت با مسئولیت محدود، سهامی، مختلط سهامی، مختلط غیرسهامی، نسبی، تضامنی و تعاونی است. البته حتماً لازم نیست که کسب و کارتان را به ثبت برسانید؛ با این کار مزایای رقابتی را دریافت خواهید کرد.
شاید این سؤال شما هم باشد که چرا باید شرکت تان را در ایران به ثبت برسانید؟ ثبت شرکت در ایران مزیت هایی را به همراه دارد. در مرحله اول، اعتبار شرکت تان با به ثبت رساندن آن افزایش پیدا خواهد کرد. در کل بهتر است که به عنوان فردی که تصمیم به راه اندازی استارتاپ در ایران را گرفته است، با دلایل و مزایای ثبت شرکت آشنا شوید.
شروع فعالیت رسمی و قانونی
اگر کسب و کارتان فعالیت رسمی و قانونی داشته باشد، مسلماً اعتبارتان در بین مشتریان و رقبا افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع با رسمی کردن فعالیت تان افراد بیشتری تمایل به مشارکت با شما را خواهند داشت. شرکت هایی که به صورت رسمی ثبت شده اند، از حقوق و مزایای ویژه بهره مند می شوند.
در واقع این شرکت ها قادر به بیمه کردن کارکنان خود و دریافت کمک های مالی از طرف دولت خواهند بود. به عنوان مدیران شرکت ها با جذب سرمایه از طریق دریافت وام بانکی می توانید سودآوری تان را افزایش داده و شرکت تان را نیز توسعه دهید. همچنین مشتریان با اطمینان و اعتماد بیشتری به خرید از شرکت هایی روی می آورند که به صورت قانونی فعالیت می کنند.
حمایت قانونی از شرکا
هنگام تأسیس یک شرکت، افراد باید به عنوان شریک با یکدیگر همکاری کنند. در پروسه تجاری، شرکا ممکن است که با چالش ها و اختلاف نظرهایی مواجه شوند. در واقع مدیران شرکت ها و شرکای آن ها باید زمان طولانی را با یکدیگر همکاری داشته باشند. به همین خاطر اگر شرکت از قبل به ثبت رسیده باشد، شرکا قادر به اخذ حمایت قانونی خواهند بود.
امکان شرکت در مزایده و مناقصه
یکی از دلایلی که مدیران استارتاپ ها را ترغیب به ثبت شرکت می کند، امکان حضور در مزایده ها و مناقصه ها است. مناقصه ها به صورت سالیانه در بازه های زمانی مشخص برای فروش و معرفی محصولات و خدمات شرکت ها انجام می شوند. اگر شرکت تان به ثبت نرسیده باشد، قادر به شرکت در این مزایده ها نخواهید بود.
در واقع این مزایده ها فرصتی برای جذب مشتریان بیشتر و سودآوری بهتر شرکت تان در نظر گرفته می شوند. بنابراین اگر شما هم به عنوان صاحب یک شرکت، قصد فروش بیشتر و کسب سود بالاتر را دارید، باید به صورت قانونی کسب و کارتان را به ثبت برسانید تا قادر به حضور در مناقصه باشید.
دلایل ثبت شرکت
نکات حقوقی مهم در فرآیند ثبت شرکت
ثبت شرکت مستلزم انجام برنامه ریزی های لازم و تسلط به امور حقوقی است. از مشکلات ثبت شرکت می توان به عدم آگاهی افراد عادی از تمامی پیچ و خم های مسائل حقوقی اشاره کرد. به همین خاطر این پروسه را باید کارشناسان حقوقی مسلط به ثبت شرکت ها انجام دهند. با این حال بهتر است که با نکات حقوقی در فرایند ثبت شرکت به صورت کلی آشنایی داشته باشید.
- اطلاع از هزینه های ثبت شرکت و اخذ مجوزها
- آشنایی با لیست اسناد لازم
- انتخاب شرکای مناسب جهت تشکیل شرکت تان
- تعیین نوع شرکت (با مسئولیت محدود، سهامی، مختلط سهامی، مختلط غیرسهامی، نسبی، تضامنی و تعاونی)
- انتخاب نام تجاری مناسب
- تعیین موضوع و زمینه فعالیت شرکت
- معین کردن میزان سرمایه اولیه
- مشخص کردن محل فعالیت شرکت
- اطلاع از نحوه دریافت مجوزها
- آشنایی با افتتاح حساب بانکی برای انجام امور مالی شرکت
- بازاریابی و تبلیغات قانونی و مؤثر
خدمات شرکت نستوه
خدمات ویژه شرکت نستوه برای ثبت شرکت
شرکت نستوه در پروسه ثبت امور اداری، خدمات گسترده ای را به مشتریان خود ارائه می دهد. اگر کار قانونی در زمینه ثبت شرکت یا برند دارید، از خدمات این مجموعه غافل نشوید! در واقع، در صورتی که نیاز به دریافت مجوز شهرداری یا ساخت و ساز داشته باشید، این پروسه توسط شرکت نستوه برای شما انجام خواهد شد.
به منظور محافظت از حقوق مالکین شرکت ها، شرکت نستوه در زمینه ثبت برند و لوگو خدمات حرفه ای را نیز ارائه می دهد. اما خدمات شرکت نستوه فقط محدود به این موارد نمی شود. بلکه به منظور پیشگیری از کپی برداری از طرح های صنعتی، پروسه ثبت طرح توسط نستوه برای کارفرمایان انجام خواهد شد.
تضمین ثبت سریع
مسلماً هیچ کدام از مدیران کسب و کارها نمی خواهند پروسه ثبت شرکت آن ها با مشکل مواجه شود. در واقع اگر می خواهید پروسه ثبت شرکت را به صورت تضمینی با موفقیت طی کنید، حتماً در این زمینه از مشاورین مجرب کمک بگیرید. از خدمات ویژه شرکت نستوه می توان به ثبت شرکت به صورت تضمینی و در کوتاه ترین زمان اشاره کرد. اگر خودتان به تنهایی قصد انجام مراحل ثبت شرکت تان را داشته باشید، باید مسیری نسبتاً طولانی را طی کنید، اما اگر این پروسه را به کارشناسان حقوقی بسپارید، پروسه ثبت سریع تر انجام خواهد شد.
پشتیبانی حرفهای
یکی از خدماتی که شرکت نستوه به مشتریان خود ارائه می دهد، پشتیبانی و رسیدگی به درخواست ها به صورت حرفه ای است. شما می توانید صفر تا صد پروسه مربوط به ثبت شرکت را با کمک مشاورین حرفه ای شرکت نستوه پشت سربگذارید. کارشناسان مجموعه نستوه، همه آنچه باید درباره مدارک لازم، شرایط و نحوه ثبت شرکت در هر یک از شهرهای ایران بدانید، در اختیارتان قرار می دهند. در واقع ارائه مشاورههای حقوقی در زمینههای مختلف توسط کارشناسان تیم نستوه به بهترین نحو صورت می گیرد.
مراحل ثبت شرکت
مراحل قانونی ثبت شرکت به زبان ساده
امور اداری مربوط به ثبت شرکت خیلی راحت و ساده نیست و در این مسیر شاید با چالش هایی مواجه شوید. در واقع، به منظور ثبت شرکت باید چندین مرحله قانونی را طی کنید. مراحل کلی ثبت انواع شرکت ها در ایران شامل انتخاب اسم برای کمپانی، مشخص کردن اطلاعات شرکت مانند تعداد اعضا، مراجعه به اداره ثبت، ارسال اسناد و ثبت آگهی در روزنامه است. بحث تعیین جایگاه و حدود اختیارات اعضا را نیز نباید نادیده گرفت. به منظور ثبت تضمینی شرکت می توانید در این زمینه از مشاورین حقوقی خُبره کمک بگیرید.
تکمیل مدارک لازم
از مهم ترین مراحل قانونی ثبت شرکت در ایران می توان به تهیه مدارک و اسناد لازم اشاره کرد. مدارک عمومی لازم برای ثبت شرکت شامل کارت ملی و شناسنامه تمام اعضا شرکت است. اما اسناد تخصصی نیز باید قبل از اقدام به ثبت کمپانی آماده شوند.
مدارک تخصصی لازم برای ثبت کمپانی شامل گواهی بانکی پرداخت سرمایه، اظهارنامه، صورت جلسه هیئت مدیره، اصل سند مالکیت، گواهی عدم سوء پیشینه، اساسنامه، فرم تعیین اسم شرکت و … است. بعد از اینکه اسنادتان را آماده کردید، باید مدارک را در سامانه مخصوص ثبت شرکت به ثبت برسانید. پس از ثبت مدارک ثبت شرکت در سایت، کد رهگیری دریافت خواهید کرد.
ارسال درخواست به اداره ثبت
یکی از کارهایی که برای به رسمیت شناختن شرکت تان باید انجام دهید، ارسال درخواست تان به اداره ثبت است. در این مرحله باید همه اسناد را در داخل پاکت مخصوص گذاشته و از طریق پست برای اداره ثبت ارسال کنید. بعد از اینکه درخواست تان به اداره ارسال شد، باید منتظر دریافت تأییدیه بمانید.
هزینه ثبت شرکت چقدر است؟
یکی از سؤال هایی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می کند، هزینه ثبت شرکت در ایران است. آیا شما هم این سؤال را دارید که چه مقدار بودجه باید جهت ثبت شرکت تان کنار بگذارید؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که هزینه ثبت شرکت در ایران به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. مهمتر از همه، برای ثبت شرکت تان شاید نیاز به کمک گرفتن از مشاور حقوقی و استخدام وکیل داشته باشید. در این صورت باید هزینه ای را نیز جهت پرداخت دستمزد مشاور حقوقی متقبل شوید.
هزینه گواهی عدم سوء پیشینه
به منظور به ثبت رساندن شرکت، باید گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنید. مسلماً جهت اخذ این گواهی نیز باید مبلغ مشخصی را بپردازید که در لیست هزینه های مربوط به ثبت شرکت قرار می گیرد. محدوداً دریافت گواهی عدم سوء پیشینه حدود ۲۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.
هزینه تعیین نام شرکت
به منظور ثبت اسم تجاری کمپانی تان باید هزینه ای را کنار بگذارید. در واقع از مهمترین مراحل ثبت شرکت می توان به تعیین نام تجاری اشاره کرد که مستلزم پرداخت هزینه است. شما می توانید به صورت آنلاین و با مبلغی تقریباً به ارزش ۵۰ هزار تومان، نام تجاری شرکت تان را ثبت کنید.
هزینه پست مدارک شرکت
همانطور که گفتیم، برای ثبت کمپانی تان نیاز است که اسناد خود را به تایید اداره ثبت برسانید. در واقع، اسنادتان را باید از طریق پست برای اداره ارسال کنید. به منظور پست و ارسال مدارک به اداره ثبت نیز باید هزینه ای را بپردازید. به طور معمول، هزینه پست مدارک شرکت حدود ۳۵ هزار تومان تعیین شده است.
هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی
به منظور ثبت شرکت تان باید پرونده مالیاتی تشکیل داده و کد اقتصادی دریافت کنید. اما این کار بدون هزینه انجام نمی شود و باید مبلغی را برای دریافت کد اقتصادی کنار بگذارید. در واقع، جهت تشکیل پرونده باید مبلغی معادل دو هزارم سرمایه تان را به اداره مالیات واریز کنید. بعد از پرداخت مالیات، کد اقتصادی دریافت خواهید کرد که برای ثبت شرکت تان ضروری است.
هزینه چاپ آگهی تاسیس در روزنامه
به منظور ثبت شرکت تان در ایران باید آگهی تاسیس را در روزنامه هم چاپ کنید. اما هزینه چاپ آگهی تاسیس در روزنامه رایگان نیست و باید مبلغی را برای این کار کنار بگذارید. حداقل مبلغ لازم برای چاپ آگهی در روزنامه حدود ۲۶۸ هزار تومان تعیین شده است.
ثبت شرکت در ایران
جمع بندی
ثبت شرکت می تواند بهترین گزینه جهت رشد و توسعه کسب و کارها و به رسمیت شناختن کمپانی تان در بین سایر رقبا و مشتریان باشد. مجموعه نستوه با سالها سابقه در زمینه ارائه خدمات ویژه در زمینه امور اداری مرتبط با ثبت انواع شرکت در کنار شما است.
اگر دغدغه ثبت لوگو تجاری و شرکت تان را دارید، در این زمینه از مشاورین حقوقی راهنمایی دریافت کنید. مشاورین حقوقی نستوه با سالها تجربه در زمینه اخذ کارت بازرگانی، ثبت شرکت های سهامی خاص و ثبت لوگو، شما را به بهترین نحوه راهنمایی خواهند کرد. با سپردن پروسه ثبت شرکت تان به نستوه، دیگر لازم نیست که نگرانی از این بابت داشته باشید!
سؤالات متداول
۱. به چه دلایلی پروسه ثبت شرکت صورت می گیرد؟
ثبت شرکت به دلایل مختلف مانند شروع فعالیت رسمی کمپانی، حمایت قانونی از شرکا، امکان شرکت در مزایده و مناقصه و … انجام می شود.
۲. چه نکات کلیدی را باید قبل از ثبت شرکت در نظر گرفت؟
قبل از تصمیم به ثبت شرکت بهتر است که نکات کلیدی مانند انتخاب نام تجاری مناسب، تعیین زمینه فعالیت کمپانی، میزان سرمایه اولیه، اسناد و مدارک لازم و … را در نظر داشته باشید.
۳. شرکت نستوه چه خدماتی ارائه می دهد؟
از خدمات شرکت نستوه می توان به ثبت شرکت های تجاری و طرح صنعتی، اخذ مجوزهای مربوط به ساخت و ساز، ثبت لوگو و … اشاره کرد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰