تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 - 11:52
203 بازدید
کد خبر : 173491

آذربایجان شرقی در بودجه سال آینده ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات وصول می کند

آذربایجان شرقی در بودجه سال آینده ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات وصول می کند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که در بودجه سال آینده میزان وصول مالیات استان ۱۱ هزار میلیارد تومان است، گفت: سهم استان ۲.۵۸ درصد مالیات کل کشور است ،که رشد ۷۸.۵ درصدی را نشان می دهد. داود بهبودی روز شنبه در نشست خبری با بیان این‌که بودجه، کل اقتصاد

آذربایجان شرقی در بودجه سال آینده 11 هزار میلیارد تومان مالیات وصول می کند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که در بودجه سال آینده میزان وصول مالیات استان ۱۱ هزار میلیارد تومان است، گفت: سهم استان ۲.۵۸ درصد مالیات کل کشور است ،که رشد ۷۸.۵ درصدی را نشان می دهد.

داود بهبودی روز شنبه در نشست خبری با بیان این‌که بودجه، کل اقتصاد کشور نیست، اظهار کرد: بودجه، فاکتور اقتصادی بسیار مهمی بوده و برنامه پولی دولت برای کشور است؛ اما کل اقتصاد، بودجه نیست.

وی با بیان این‌که سیاست‌های پولی، تکالیف دولت، مدیریت نیروی انسانی، رویکرد دولت را در بودجه مشخص می‌کنند، گفت: در سال‌های گذشته عده‌ای برای بودجه خود ردیف باز کرده بودند و نزدیک به هزار ردیف بودجه ایجاد شده بود؛ اما سال آینده صرفا برای بخش‌های مادر بودجه اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: نظام برنامه ریزی ما در سال‌های گذشته عمدتا بخشی بوده و نمی‌توان به یکباره آن را تغییر داد اما اگر در سالهای آینده استان‌ها محور باشد، مسیر رو به توسعه و پیشرفت می‌رود و حتی می‌توانیم در بحث ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام قدم برداریم؛ چراکه گاها اتمام پروژه ها تا ۲۵ سال طول می‌کشد.

بهبودی متذکر شد: برخی افراد که با مفاهیم بودجه هیچ گونه آشنایی ندارند، مطالبی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند که حساسیت ایجاد کرده و چنین موضوعاتی از جمله موانع توسعه محسوب می‌شود؛ به طوری‌که هفته گذشته اعلام شد که بودجه اصفهان سه برابر استان ماست، در حالیکه این رقم میزان دریافت مالیات است.

وی درآمد وصولی استان در سال آینده را ۱۱۶ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم در سال گذشته ۶۵ هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال بود و بخش عمده آن مربوط به بخش مالیات و مابقی یعنی پنج درصد آن مربوط به سایر درآمدها از جمله درآمد گمرکی و فروش است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات استانی بودجه سال آینده آذربایجان شرقی، بدون درنظر گرفتن اعتبارات طرح های ملی همانند مترو و … از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است.

بهبودی اظهار کرد: افزایش بودجه با توجه به تورم‌ها افزایشی نیست، بلکه کاهشی است و به دلیل بالا بودن نرخ تورم، با رشد بودجه قدرت خرید نیز همچنان افزایشی نمی‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: سهم استان از اعتبارات استانی بودجه سال آینده کشور ۳.۶ درصد است که در مجموع ۱۴.۷ درصد افزایش یافته است.

وی تعداد پروژه های نیمه تمام استان را ۹۹۰ پروژه عنوان کرد و افزود: اگر با شرایط فعلی پیش رویم و روند اتمام پروژه‌ها کند باشد به ۵۰ سال زمان برای اتمام پروژه‌های فعلی استان نیاز خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.