تاریخ انتشار : یکشنبه 13 فروردین 1402 - 22:24
101 بازدید
کد خبر : 208068

راهنمای ضروری برای پیمایش آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل

راهنمای ضروری برای پیمایش آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل

هر چند ماه یکبار، گوگل به‌روزرسانی الگوریتم جدیدی را منتشر می‌کند که بر نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها توسط موتور جستجوی آن تأثیر می‌گذارد. گوگل در سال گذشته چندین به‌روزرسانی الگوریتم مختلف را منتشر کرده است که هر کدام مجموعه‌ای از تغییرات خاص خود را دارند که کسب‌وکارها باید از آن آگاه باشند. این راهنما یک نمای

هر چند ماه یکبار، گوگل به‌روزرسانی الگوریتم جدیدی را منتشر می‌کند که بر نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها توسط موتور جستجوی آن تأثیر می‌گذارد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\2023-04-03 02_38_28-Google Quality Update Guide - Google Search.jpg

گوگل در سال گذشته چندین به‌روزرسانی الگوریتم مختلف را منتشر کرده است که هر کدام مجموعه‌ای از تغییرات خاص خود را دارند که کسب‌وکارها باید از آن آگاه باشند. این راهنما یک نمای کلی از به روز رسانی های اصلی الگوریتم در دهه گذشته را در اختیار شما قرار می دهد.

به روز رسانی الگوریتم گوگل چیست؟

به روز رسانی الگوریتم گوگل فرآیندی است که توسط آن گوگل الگوریتم رتبه بندی موتور جستجوی خود را به روز می کند.

این الگوریتم بر نحوه رتبه بندی وب سایت ها در Google SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) تأثیر می گذارد. این به روز رسانی هر چند ماه یک بار منتشر می شود و می تواند بر روی دید و مرتبط بودن وب سایت در نتایج جستجوی گوگل تأثیر بگذارد.

چرا برای گوگل مهم است که الگوریتم خود را به روز کند؟

به روز رسانی الگوریتم گوگل برای ماموریت گوگل برای ارائه بهترین نتایج به جستجوگران ضروری است.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\A-Complete-Guide-To-The-Google-Algorithm-Updates-2022.jpg

این شرکت از کاربران می‌خواهد که مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات ممکن را دریافت کنند، بنابراین الگوریتم‌ها را به‌طور مداوم به روز می‌کنند تا مدیران وب‌سایت و سئوکاران را برای ایجاد محتوای بهتر و سایت‌های بهتر تحت فشار قرار دهند.

این به‌روزرسانی‌ها همچنین به گوگل برتری نسبت به رقبای خود می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کنند در ارائه نتایج جستجوی باکیفیت از منحنی جلوتر باشند.

گوگل با به روز رسانی منظم الگوریتم های خود، می تواند اطمینان حاصل کند که موتور جستجوی خود یکی از بهترین ها در جهان باقی می ماند.

به‌روزرسانی‌های اصلی الگوریتم گوگل در دهه گذشته چیست؟

گوگل در دهه گذشته تعدادی به روز رسانی منتشر کرده است که هر کدام هدف و تاثیر خاص خود را بر سئو دارند. برخی از قابل توجه ترین به روز رسانی های الگوریتم گوگل عبارتند از:

به روز رسانی پاندا (فوریه ۲۰۱۱)

به روز رسانی پنگوئن (آوریل ۲۰۱۲)

به روز رسانی مرغ مگس خوار (اوت ۲۰۱۳)

به‌روزرسانی مناسب برای موبایل (آوریل ۲۰۱۵)

به روز رسانی RankBrain (اکتبر ۲۰۱۵)

به‌روزرسانی Possum (سپتامبر ۲۰۱۶)

به‌روزرسانی هسته Google (مارس ۲۰۱۸)

به‌روزرسانی Google BERT (دسامبر ۲۰۱۹)

به‌روزرسانی تجربه صفحه Google (ژوئن ۲۰۲۱)

به‌روزرسانی Google MUM (Multitask United Model) (ژوئن ۲۰۲۱)

به‌روزرسانی محتوای مفید Google (سپتامبر ۲۰۲۲)

اما اجازه دهید در مورد هر به روز رسانی با جزئیات بیشتری صحبت کنیم.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\google-qrg-update-384x202.png

به‌روزرسانی Google Panda (2011)

آپدیت پاندا گوگل در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و بر بهبود کیفیت وب سایت هایی که گوگل آنها را بی کیفیت می دانست، مانند مزارع محتوا، تمرکز داشت.

این به‌روزرسانی، وب‌سایت‌هایی با محتوای کم و تکراری، پر کردن کلمات کلیدی و سایر روش‌های ضعیف را هدف قرار می‌دهد که گوگل می‌خواست آن‌ها را از نتایج جستجوی خود کاهش دهد.

به روز رسانی پنگوئن گوگل (۲۰۱۲)

به‌روزرسانی پنگوئن گوگل با هدف کاهش میزان تاکتیک‌های ایجاد پیوند هرزنامه توسط برخی از وب‌سایت‌ها به منظور دستکاری مصنوعی رتبه‌بندی موتورهای جستجوی آنها انجام شد.

گوگل پنگوئن به لینک هایی که یک وب سایت از سایت های دیگر دریافت کرده بود نگاه کرد و تشخیص داد که آیا بک لینک ها واقعی هستند یا برای فریب گوگل خریداری شده اند. اگر گوگل پیوندهای مصنوعی پیدا کند، به جای یک مقدار مثبت که قبلاً به آن اختصاص داده شده بود، یک مقدار منفی به سایت مربوطه اختصاص می داد.

به روز رسانی مرغ مگس خوار Google (2013)

مرغ مگس خوار گوگل یک به روز رسانی الگوریتمی بود که در سال ۲۰۱۳ با هدف بهبود دقت جستجو و درک بهتر سوالات زبان طبیعی منتشر شد. این بر جستجوی معنایی متمرکز بود – به جای اینکه صرفاً به تک تک کلمات در پرس و جوها نگاه کند، قصد جستجوگران را تجزیه و تحلیل می کرد.

به‌روزرسانی Google Mobile Friendly (2015)

به‌روزرسانی سازگار با موبایل Google یک تغییر الگوریتمی بود که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد تا به Google کمک کند نتایج جستجوی بهتری را برای کاربرانی که از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند ارائه دهد. این به‌روزرسانی الگوریتم Google به وب‌سایت‌هایی که برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌سازی شده‌اند، با دادن رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجوی تلفن همراه Google، پاداش می‌دهد.

Google RankBrain Update (2015)

به‌روزرسانی RankBrain Google، سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت برای درک سؤالات کاربر و بازگرداندن نتایج جستجوی مرتبط‌تر است. این با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای یادگیری از داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق جستجوهای Google کار می‌کند و به آن کمک می‌کند تا هدف کاربر را بهتر درک کند و دقت کلی آن را بهبود بخشد.

به‌روزرسانی Google Possum (2016)

هدف به‌روزرسانی Possum Google تنوع بخشیدن به نتایج جستجوی محلی و ارائه نتایج مرتبط‌تر بر اساس موقعیت مکانی کاربر است. Google Possum نزدیکی یک کسب و کار به مکان جستجوگر و همچنین عوامل دیگری مانند Google My Business و استفاده از کلمه کلیدی را بررسی کرد.

به روز رسانی هسته گوگل (۲۰۱۸)

به روز رسانی اصلی گوگل در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و بر بهبود الگوریتم های گوگل برای بازگرداندن نتایج جستجوی مرتبط تر تمرکز داشت.

این الگوریتم گوگل به‌روزرسانی کیفیت محتوا، ارتباط، اصول E-A-T "تخصص، اقتدار، اعتماد" را هدف قرار داده و رتبه‌بندی جستجوی بهتری را برای وب‌سایت‌هایی که معیارهای Google را برآورده می‌کنند ارائه می‌کند.

به‌روزرسانی Google BERT (2019)

Google BERT یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد تا به گوگل کمک کند تا زمینه جستجوهای کاربران را بهتر درک کند. Google BERT به هدف پشت سؤالات خاص نگاه می کند، بنابراین Google می تواند زبان طبیعی را در سطح عمیق تری درک کند و نتایج جستجوی دقیق تری ارائه دهد.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.