تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 19:34
16 بازدید
کد خبر : 98048

دانشگاه یکی از ارکان موثر در افزایش کنشگری و خلاقیت است

دانشگاه یکی از ارکان موثر در افزایش کنشگری و خلاقیت است

ایسنا/مرکزی رئیس هیئت داوران دهمین مناظره دانشجویی در استان مرکزی گفت: یکی از ارکانی که می تواند به کنشگری و خلاقیت کمک کند و به دانشجوها جرئت بدهد دانشگاه ها و مدارس هستند.  سیدمحمد الحسینی در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی استان مرکزی که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان در اراک برگزار

دانشگاه یکی از ارکان موثر در افزایش کنشگری و خلاقیت است

ایسنا/مرکزی رئیس هیئت داوران دهمین مناظره دانشجویی در استان مرکزی گفت: یکی از ارکانی که می تواند به کنشگری و خلاقیت کمک کند و به دانشجوها جرئت بدهد دانشگاه ها و مدارس هستند.

 سیدمحمد الحسینی در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی استان مرکزی که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان در اراک برگزار شد، اظهار کرد: رسالت دکتری بنده در مورد تخیل اجتماعی در شاهنامه فردوسی بود، شاهنامه فردوسی را مورد کنکاش قرار دادم و سعی کردم یک مدل نظری تئوری از آن استخراج کنم.

وی افزود: همین کار را در مورد قرآن کریم و نهج البلاغه و به سفارش نیروی انتظامی در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری نیز انجام دادم، یک مدل نظری از یک جامعه اسلامی با توجه به تجربه و براساس گفتمان ها ترسیم شد و آنچه که در همه اینها مهم بود این بود که موجودی که وارد این جامعه و مدل می شود حتما یک موجود کنشگر و خلاق و افریننده است و هروقت برآیندهای اجتماعی، آموزشی و اداری ما این کنشگری و خلاقیت و آفرینندگی را از آدم ها بگیرند و آنها را به جای کنشگری و خلاقیت در مجاری عادت واره ها رها کنند این جامعه عاقبت بخیر نخواهد شد حتی اگر از ماذنه آن اذان به گوش برسد و نماز جماعت ها به وقت برگزار شود.

وی افزود: اگر از انسان کنشگری و خلاقیت گرفته شود دینش چیزی جز عادت واره و تعصب نیست و نمی تواند از آن حمایت کرده و بر اساس آداب و رسوم و باورهای عمومی…  معنای مشترک بسازد. یکی از این جاهایی که می تواند به این کنشگری و خلاقیت کمک کند و به دانشجوها جرات بدهد دانشگاه ها و مدارس هستند.

رئیس هیئت داوران دهمین مناظره دانشجویی تصریح کرد: بیشتر از وابسته به شخص بودن و اینکه چه کسی وزیر یا استاد می شود، همین کنشگری و تعهد خیانت نکردن به این امانت و ادامه دادن به این فعالیت ها در دانشگاه اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد و موفق خواهیم شد در مقابل مسائل به یک معنای مشترک جدید مورد قبول برسیم و این معنای مشترک مورد قبول جدید می تواند تبدیل به یک باور فرهنگی شود.

به گزارش ایسنا، گروه هیوا از دانشگاه فرهنگیان اراک در مسابقه فینال این دوره با کسب امتیاز ۴۰۱ رتبه نخست مسابقات و گروه علمی کاربردی دادگستری با کسب ۳۷۷ امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

تیم برتر این مرحله، راهی مرحله منطقه ای این دوره از مسابقات خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.